Je beeldbank optimaal inzetten voor jouw branding. Weten hoe? Lees het in mijn blog.
Handige tips voor jouw beeldbank
Om het jezelf makkelijk te maken, is het handig om digitaal een map te maken met de naam ‘Beeldbank foto’s’ of ‘Branding foto’s’. En als jij het jezelf nóg eenvoudiger wilt maken, ga dan een stapje verder en maak sub-mappen, zoals ‘Profielfoto’s’ of ‘Aan het werk’ of ‘Algemene sfeerfoto’s’. Heb je dan een keer snel een foto nodig voor je content, social media of een artikel in de krant, dan hoef je niet lang te zoeken tussen al je bestanden.
Jouw verhaal met beeldbankfoto's
Als ondernemer schrijf je regelmatig content, waarin je jouw verhaal vertelt. Het gebeurt vast en zeker dat je even niet meer weet wat je wilt schrijven en naar een leeg scherm blijft staren:
Tip: Open je map 'Beeldbankfoto’s' en raak daardoor geïnspireerd voor het schrijven van een bericht voor social media en/of een blog voor je website. Denk daarbij aan een bepaalde uitdrukking op je gezicht, of aan de locatie waar de foto is genomen. Die beeldbankfoto is op dat moment het startpunt voor het onderwerp van je bericht.
Of draai het om: Schrijf eerst een aantal woorden op, die altijd op jou en je bedrijf van toepassing zijn. Bijvoorbeeld: rust, vertrouwen, creativiteit. Vanuit één van die woorden ga je de passende foto zoeken die je bij je tekst plaatst. Zo wordt je tekst extra krachtig.
Voorbereiding van jouw beeldbank
Als je een (aanvulling op je) beeldbank gaat maken, denk dan voorafgaand aan de fotoshoot na over het soort foto’s die je wilt hebben. Wat daarbij kan helpen, is om situaties of woorden op te schrijven die treffend zijn voor jou en je bedrijf. Als fotograaf vind ik het fijn om tijdens de voorbereiding veel informatie te ontvangen, waardoor we zoveel mogelijk rendement halen uit je fotoshoot. Eerder schreef ik er een blog over: Een goede voorbereiding is het halve werk. Het is een waardevolle investering voor jezelf en jouw bedrijf. Het is moeite waard!
Gebruik alles wat voorhanden is om inspiratie op te doen voor jouw persoonlijke beeldbank. Welke foto’s spreken je aan in bijvoorbeeld een tijdschrift of online. Knip foto's uit of maak een digitale map en bewaar ze, voor het moment dat je daadwerkelijk een fotoshoot gaat plannen.
Als laatste geef ik je deze tip: Maak een moodboard. Het helpt je ook enorm om een sfeerbeeld neer te zetten dat bij jou en je diensten past. En vergeet niet na te denken over: Waar zal jouw doelgroep zeker op aanhaken!
Wil je weten wat ik voor jou kan betekenen? Ik kom graag in contact om je wensen en de mogelijkheden te bespreken. Telefonisch ben ik bereikbaar via: 06 51 76 01 15
Comments