top of page
  • Angelique

Slim gebruik van je branding foto’s

Bijgewerkt op: 13 dec. 2022


Banner Fotograaf Angelique

Je hebt een hele gave fotoshoot gehad en na afloop ontvang je een mooie serie foto’s.

Het is natuurlijk eeuwig zonde als je die foto’s op de (digitale) plank laat liggen!


Wat kun je doen om je branding foto`s nu efficiënt in te zetten voor je zichtbaarheid? Ik help je graag op weg!


Social media berichten

Jouw persoonlijke foto’s zorgen ervoor dat je berichten op de verschillende social mediakanalen krachtiger worden. Door gebruik te maken van de juiste beelden bij je content, creëer je een ijzersterke brand.


De bekendste social mediakanalen zijn:

  • Instagram

  • Facebook

  • LinkedIn

Om te weten welk social mediakanaal het meest geschikt is voor jou, is het handig om te bedenken waar jouw klanten actief zijn.


Vertel op deze kanalen jouw ondernemersverhaal en laat zien wie jij bent. Door middel van storytelling op social media, laat jij je volgers weten waar je voor staat als persoon en als bedrijf. Door regelmatig zichtbaar te zijn creëer je een band met je (potentiele) klanten en word je herkend.


En nee, je hoeft zeker niet altijd zelf in beeld op je foto’s! Juist de combinatie en afwisseling in het soort foto’s, zorgt voor een krachtige personal branding.


In Canva, een grafisch ontwerpplatform, is het mogelijk om op een eenvoudige manier visuele inhoud voor je social media te maken. Je kunt je eigen foto’s invoegen in jouw ontwerpen waardoor het nóg persoonlijker wordt.

Sentia Kuijs - de makelaar

Wil je meer weten over personal branding? Lees dan de tips in mijn blog “Er is er maar één zoals jij”.


Pinterest

Op deze sociaalnetwerksite spelen foto’s de hoofdrol en deel je gratis content. Verkoop jij producten of is het inrichten van huizen jouw specialiteit? Dan is Pinterest voor jou een goede manier om ook daar te laten zien waar jij klanten mee helpt.


Banners

Op LinkedIn en Facebook is het mogelijk om een persoonlijke banner te maken. Een banner met afbeelding ziet er op LinkedIn veel aantrekkelijker en professioneler uit dan de standaard blauwe banner. Gebruik voor het maken van je banner een enkele foto of maak een banner door middel van een collage van een paar foto’s uit jouw persoonlijke beeldbank. Let wel op dat de foto goed uitgelijnd is met je profielfoto, ook op de telefoon.


Website

Uiteraard heb je voor je website diverse foto’s nodig. Voor een gemiddelde website heb je zo’n 20 foto’s nodig. Dit zijn pagina’s waar je jouw foto’s onder ander voor kunt gebruiken:


Homepage

Trek hier meteen de aandacht van de bezoekers op je website door een krachtige foto of serie foto’s te plaatsen die tot de verbeelding spreekt. Dat is per ondernemer verschillend. Bespreek met je webdesigner wat de beste optie is. En bedenk: de bezoeker op jouw website beslist binnen enkele seconden of hij verder gaat kijken of niet.


`Over mij` pagina

De meest geschikte pagina om een actuele portretfoto te plaatsen waar je duidelijk op staat. Om de lezer een goed beeld geven, is het aan te raden om nog een of meerdere foto’s te plaatsen die wat over jou vertellen. Selecteer foto’s die passen bij de tekst op deze introductie pagina.


Contactpagina

Ik maak tijdens een branding fotoshoot vaak een foto waarop de ondernemer aan het bellen is. Dat is een leuk beeld om te gebruiken op de contactpagina, zodat je daar niet alleen het lege contactformulier en telefoonnummer, ziet maar er een persoonlijke touch aan toevoegt. Werk je met een team? Dan is het leuk om hier een teamfoto te plaatsen. Of anders je collega die klanten het eerst aan de lijn krijgen wanneer ze contact opnemen met jullie bedrijf.


Ingrid van de Plasse

Google-bedrijfspagina

Ik geef toe, in mijn geval is het soms een vergeten kindje. Je Google-bedrijfspagina is belangrijk om regelmatig te actualiseren. Plaats af en toe recente foto’s om de pagina levendig te houden.


Blogs

Blogs zoals deze gaan meer tot de verbeelding spreken als je er een paar foto’s bij zet.

Veel mensen zijn vooral visueel ingesteld, het nodigt uit om verder te lezen als de tekst wordt afgewisseld met foto’s.


Ook hier kun je jouw persoonlijke foto’s voor gebruiken:
  • Nieuwsbrieven

  • Ondertekening voor de e-mail

  • Visitekaartje

  • Folders

  • Presentaties, webinars

  • Whatsapp profielfoto


Waar denk je aan bij branding foto’s?

In dit blog heb ik de term al een aantal keren genoemd: branding foto’s. Maar wat zijn dat nu eigenlijk?


Het zijn verschillende soort foto’s die laten zien:

  • Wie jij bent

  • Wat jij doet

  • Waar jij voor staat als persoon en als bedrijf

Concreet betekent dit:

  • Portretfoto’s van jou in verschillende posities.

  • Foto’s van jou aan het werk.

  • Persoonlijke stockfoto’s van gerelateerde onderwerpen, waar jij dus niet persé op hoeft te staan.

  • Productfoto’s.

  • Foto’s van je werkplek.

  • Het gaat erom dat je laat zien wat jou en je bedrijf zo uniek maakt, waarin jij je onderscheidt van anderen. Door authentiek beeld te gebruiken maak je het écht persoonlijk.

Het heet niet voor niets personal branding.


Denk je na het lezen: JA, ik wil ook zo’n persoonlijke branding beeldbank!

Een serie afwisselende foto’s om professioneel zichtbaar te zijn.

Neem contact met me op en we gaan in Zeeland een mooie serie foto’s maken, zodat ook jij werk kan maken van je personal branding. Mijn e-mailadres is info@fotograafangelique.nl


Vind je de reisafstand naar deze mooie provincie te ver? Ik informeer je graag over de mogelijkheid om je fotoshoot te combineren met een kort verblijf hier aan de Zeeuwse kust.


Angelique



31 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page