top of page
  • Foto van schrijverAngelique

ER IS ER MAAR ÉÉN ZOALS JIJ


Er is er maar één zoals jij

Zet jezelf authentiek in the picture! Met 3 tips voor jouw personal branding. Er zijn veel ondernemers binnen jouw werkgebied. Toch is er maar 1 zoals jij bent.


Het is belangrijk dat mensen te weten komen wie jij bent en waar je voor staat. Dat kan alleen als je jezelf laat zien en gebruik maakt van authentieke foto’s.


Zet jezelf op de markt

Anders gezegd: bouw aan jouw personal brand. Concreet betekent dit, dat jij je op jouw manier presenteert aan anderen: wat moeten klanten echt van jou weten? Je branding geef je vorm door middel van beeld, woord en kleur. Op basis van de informatie die jij ze geeft, vormen volgers en je doelgroep een beeld van jou als persoon en van jouw bedrijf. Met een sterke personal branding vergroot je aanzienlijk de kans dat jij gezien wordt als expert op jouw vakgebied.


Jij bent uniek in wie je bent, in hoe je de dingen doet en hoe je tegen zaken. Laat jouw unieke eigenheid dus ook vooral zien! Gebruik om die reden vooral geen standaard stockfoto’s. Ook daar zijn er al genoeg van. Versterk jouw verhaal juist met authentieke beeldmateriaal. Met foto’s waarop klanten zien wie jij echt bent, zodat ze de mens achter je bedrijf leren kennen.


Met authentiek beeldmateriaal laat je zien:

  1. Wie jij bent als persoon, waar klanten mee in contact komen

  2. Welke passies jij hebt, waar jij warm voor loopt

  3. Wat je kernwaarden zijn, waar jij voor staat met je bedrijf

Door eigen foto’s te gebruiken gaat je doelgroep zich met jou associëren en breng je je boodschap authentiek en zuiver over. Dat zorgt voor meer betrokkenheid.


Ben je coach en wil je dat klanten weten wie je bent? Gebruik dan persoonlijke foto’s, zodat je klanten je leren kennen en ze een kijkje geeft in wat jou beweegt. Het vergroot je zichtbaarheid en de kans op succesvolle contacten met je doelgroep.


Ben je een dienstverlenende ondernemer? Ook dan is het belangrijk om foto’s te gebruiken die authentiek zijn, die de identiteit van het bedrijf uitstralen.


Als je consequent laat zien wie jij bent en wat je doet, dan gaat jouw doelgroep je herkennen en trek je de juiste klanten en opdrachtgevers aan. Als je jezelf op een afwisselende en originele manier online presenteert, komen de mensen te weten waar jij goed in bent en voor welke diensten of producten ze bij jou moeten zijn.


Veel van jouw klanten zijn vast en zeker veel online actief en scrollen op de diverse social mediakanalen. De kunst is om tussen al je collega’s in jouw markt op te vallen, je te onderscheiden van andere ondernemers en top-of-mind te worden bij je doelgroep. Met eigen foto’s creëer je altijd de juiste match met je verhaal, dat is erg belangrijk als het gaat om je personal en business branding.


Foto’s uit je eigen beeldbank zet je in voor:

✓ Content op social media

✓ Blogs

✓ Nieuwsbrieven

✓ Website

✓ Flyers


Als je met regelmaat online verhalen plaatst met persoonlijke foto’s, presenteer je jezelf op een originele manier en spring je er echt uit. Klanten gaan over tot actie of aankoop, zodra ze jou en je bedrijf beter leren kennen. In een eerder blog ‘Klanten kopen van jou’ heb ik geschreven over het belang van het opbouwen van een vertrouwensband met klanten en het hebben van de juiste klik.


Wil jij ook een sterke personal branding?

Dit zijn mijn 3 basistips:


1. Branding strategie bepalen

Bedenk hoe jij jezelf ‘als merk’ op de markt wilt zetten:

→ Zorg dat je duidelijk hebt wat je doet en waar je voor staat

→ Bepaal wat klanten over jouw diensten of producten moeten weten

→ Bepaal jouw unique sellingpoints en toegevoegde waarde voor je klanten

→ Breng in kaart op welke kanalen jij je verhaal gaat vertellen en hoe

→ Bedenk waar jij je verhaal gaat vertellen?


2. De juiste toon vinden

Zorg voor pakkende woorden en doeltreffende teksten die een goede vertaling zijn van jouw verhaal. Of je de teksten nu zelf schrijft, of een tekstschrijver in de arm neemt: teksten zijn heel belangrijk om de juiste toon te zetten in je personal en business branding. Moet het zakelijk zijn of emotioneel? Informeel of formeel?


3. Finishing touch met de visuele vormgeving

Naast je strategie en de tekstuele kant, is beeld natuurlijk heel belangrijk voor de juiste toon en de sfeerbeleving die je wilt uitstralen. Denk bij visuele vormgeving aan foto’s en visuals die je gebruikt in je content, maar ook aan je logo en hoe jij je website vormgeeft. Dat alles draagt bij aan het sfeerbeeld wat je wilt bereiken.


Je personal branding is natuurlijk pas echt compleet als je persoonlijke foto’s gebruikt. Stockfoto’s kunnen voor de afwisseling een aanvulling zijn op je eigen beeldbank, maar gebruik deze zo min mogelijk.


Waarom? Stockfoto’s zijn meestal vrij standaard en algemeen. Het valt mij regelmatig op dat ik dezelfde soort foto meerdere keren zie terugkomen op verschillende plekken op internet.

En weet je: jij bent verre van standaard. Jij bent uniek! Naast de persoonlijke foto’s is ook je huisstijl op je website en social media heel belangrijk, denk daarbij aan het consequent gebruik van kleuren en sfeer.


Of je nu zelf de foto’s maakt (leuk!) of ze laat maken door een professioneel fotograaf: het is belangrijk om jouw persoonlijke touch in je beeldmateriaal aan te brengen. Wil je tips voor het maken van een persoonlijke en authentieke beeldbank? Lees dan mijn blog Hoe krijg je de juiste look-en-feel.


Kortom: een authentieke beeldbank versterkt jouw personal branding


En het heet niet voor niets ‘personal’ branding. Maak het dus ook écht persoonlijk met authentieke foto’s. Er is er maar één zoals jij! Wil jij ook een beeldbank vol eigen beeldmateriaal in voorraad hebben? Stuur mij een e-mail en ik bespreek graag wat ik voor jou kan betekenen: info@fotograafangelique.nl


Wil je graag mijn nieuwste blog/nieuwsbrief ontvangen. Meld je dan aan via het invulformulier op mijn contact pagina.


Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page