top of page
  • Foto van schrijverAngelique

Klanten kopen van jou


Je kent de uitspraak “Mensen kopen van Mensen”. In deze blog wil ik daar graag op inzoomen. Ik maak er van Klanten kopen van Jou.


Waarom klanten kopen van jou

Bij de keuze van de klanten voor het kopen van een product of het afnemen van een dienst bij jou, speelt de mate van vertrouwen een grote rol. Om dat vertrouwen te winnen moeten ze jou en je bedrijf eerst zien en leren kennen. Je online zichtbaarheid speelt daarbij een belangrijk rol. Direct komt de vraag naar boven: Wát maakt je dan eigenlijk zichtbaar en vooral ook hoe?


Als het gaat om jouw zichtbaarheid zijn er in mijn ogen 3 focuspunten:

  • Laat zien wie je bent

  • Laat zien wat je doet

  • Laat weten waar je voor staat

Ik help je in dit artikel op weg en geef je een aantal handvaten, hoe je deze punten in beeld kan vangen om de juiste connectie te krijgen met je doelgroep.


Je gebruikt je website, je diverse social mediakanalen, blogs en eventueel nieuwsbrieven om

je klanten te bereiken. Teksten spelen een belangrijke rol om uit te drukken wie je bent, wat je doet en waar je voor staat. Wellicht schrijf je je teksten zelf of werk je samen met een tekstschrijver. Waar je ook voor kiest: om je berichten te versterken is het gebruik van professionele foto’s essentieel.


WIE JE BENT

Het is ten eerste van belang om aan je klanten te vertellen wie jij bent als mens en ondernemer. Bepaal wát je wilt vertellen over jezelf en wat voor klanten goed is om te weten om jou en je bedrijf te leren kennen.


Wie jij bent in beeld brengen:

=> Zorg voor actuele portretfoto’s, waar je duidelijk op staat en die een professionele uitstraling hebben! Besteed aandacht aan de pagina ‘Over mij’ (of ‘Over ons’)

=> Plaats foto’s van zaken die je interesseren

=> Laat zien wat jou bezig houdt in het dagelijks leven

=> Breng in beeld waar jij je inspiratie vandaan haalt


WAT JE DOET

Vertel wat je precies doet en waar je je klanten mee gaat helpen als ze voor jou kiezen.


Wat je doet in beeld brengen:

=> Gebruik actiefoto’s van jou op je werkplek

=> Werk je altijd in de buitenlucht? Breng de sfeer in beeld en maak foto’s op je favoriete locatie

=> Werk je met specifieke producten: breng deze in beeld, zodat je klanten weten waar jij mee werkt

=> Gebruik foto’s die laten zien, wat het resultaat is voor de klanten als ze voor jou kiezen


WAAR STA JE VOOR

Misschien is dit wel het belangrijkste punt en tegelijk ook het lastigste item om in beeld te brengen. Dit vraagt veel creativiteit. Om duidelijk te maken waar je voor staat als ondernemer en als mens is een goede basis om je kernwaarden voor ogen te houden.


Zoom hierbij ook in op de ‘Why-vraag’: waarom ben je je bedrijf gestart en welke drijfveren speelden een rol om te kiezen voor een bepaald soort product of dienst? Jij zult vast weten dat dit een van de eerste vragen is, die gesteld worden door business coaches. Gebruik het antwoord op deze belangrijke vraag om te laten zien waar je voor staat.


Waar je voor staat in beeld brengen:

=> Sfeerfoto’s die passen bij je verschillende kernwaarden en drijfveren


Ben je benieuwd hoe ik jou kan helpen met foto’s om te laten zien wie je bent, wat je doet en waar je voor staat? Kijk op mijn website voor een impressie van persoonlijke beeldbanken van ondernemers die je voorgingen: www.fotograafangelique.nl


Als wij gaan samenwerken, krijg je een verzameling persoonlijke foto’s voor je website, social media berichten, blogs of nieuwsbrieven. Enthousiast? Bel me op 06-51760115 of stuur een mail naar info@fotograafangelique.nl



Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page